محمدحسین تقوایی : مجموعه جدید قهوه تلخ، ۲۶ (قسمت های 76-77-78) با احتمال تغییرات در داستان، پس از 9 ماه توقف، از 10 اردیبهشت ماه 1391 در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

محمدحسین تقوایی :به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران- ایسنا، طبق اعلام دست‌اندرکاران این پروژه، مجموعه جدید قهوه تلخ، در قالب مجموعه ۲۶  (قسمت های 76-77-78)  از 10 اردیبهشت ماه (بصورت هفتگی ) در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.
دست‌اندرکاران این مجموعه اظهار امیدواری کردند پس از این توقف، «قهوه تلخ» با قسمتهای جذاب و با استفاده از بازیگران جدید که بزودی مخاطبان شاهد آن خواهند بود، بتواند همانند گذشته لحظات شادی را برای مخاطبانش فراهم آورد.
در انتهای قسمت 25 ،(قسمت 73، 74؛ 75) در ادامه داستان با قهوه خوردن نیما و درباریان جهانگیرشاه در زمان حال حاضر شدند و در قسمت 26 که به صورت قاچاق توزیع شد این روند داستان سریال ادامه یافت اما هنوز چگونگی ادامه داستان، در زمان حال یا همان دوران گذشته، در هاله از ابهام است.
برخی از منابع خبری، از حضور بازیگران جدید و نقشهای متفاوت در سری جدید قهوه تلخ خبر می دهند، گفته میشود، ادامه داستان قهوه تلخ در دوران معاصر دنبال خواهد شد و درباریان جهانگیرشاه با مواجهه با شرایط، امکانات و وضعبت زندگی امروزی،موقعیت‌های عجیب ٬ کمدی و جذابی را خلق خواهند کرد.
درهمین حال، بر اساس گمانه زنی برخی از منابع خبری، سازندگان این مجموعه، از رفتن به آینده پشیمان شدند و قرار است در سری ۲۶ و ۲۷ فقط داستان در زمان حال روایت شود و دوباره اهالی قهوه تلخ به دربار خودشان برگردند.

 

 

محمدحسین تقوایی : مجموعه جدید قهوه تلخ، ۲۶  (قسمت های 76-77-78) با احتمال تغییرات در داستان، پس از 9 ماه توقف، از 10 اردیبهشت ماه  1391 در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

 

توقف سریال قهوه تلخ
سریال قهوه تلخ، پس از سالها فراز و نشیب و شکست در اخذ مجوز نمایش در صداو سیما،  از ۲۳ شهریور ۱۳۸۹  بصورت هفتگی در بسته‌بندی‌های سه قسمتی در شبکه نمایش خانگی توزیع شد.
روند پخش سریال با افت و خیز فراوان، همراه با خبرها و شایعات حاشیه ای ادامه یافت اما در پایان مجموعه بیست و پنجم سریال مهران مدیری کارگردان سریال در ویدیویی پیش از فیلم ضمن سپاسگزاری از مردم به خاطر همراهی ایشان از آنان خواست که تا یک ماه دیگر منتظر سری جدید مجموعه با حال و هوای جدیدتری باشند.
وی دلیل آنرا یکنواخت شدن آن خواند. اما پس از گذشت چندماه وعده مهران مدیری تحقق نیافت و شایعاتی مبنی بر اتمام پروژه، اختلاف بین دست اندرکاران مجموعه، توقیف مجوز به دلیل عدم تمکین کارگردان به حذف برخی از شخصیتهای قصه از جمله جهانگیرشاه و شایعات دیگر از این دست، مطرح شد.

داستان قاچاق مجموعه بیست وششم قهوه تلخ
در اواسط  آذرماه هزار سیصد و نود  مجموعه ۲۶  (قسمت های 76-77-78)با همان شکل بسته بندی و بازیگران اصلی به بازار عرضه شد اما در تاریخ ۲۴ آذر ۱۳۹۰ پیام کوتاهی از طرف قهوه تلخ به شرکت کنندگان قرعه کشی مبنی بر لو رفتن سری ۲۶ سریال قهوه تلخ ارسال شد. در این پیام از مردم خواسته شده بود از خرید نسخه تقلبی خودداری نمایند و منتظر نسخه اصل بمانند.
در همین حال وبسایتهای زنجیره ای اشتراک فیلم و سریال، لینک دانلود مستقیم مجموعه جدید، بیست و ششم سریال قهوه تلخ(قسمت های 76-77-78) و حتی مجموعه بیست و هفتم! را در وبسایتهای خود منتشر کردند برخی نیز همچنان بر عدم اشتراک غیرقانونی سریال قهوه تلخ برای حمایت از کارگردان و مجموعه قهوه تلخ اصرار داشتند.
پس از انتشار نسخه قاچاق سری 26 مجموعه «قهوه تلخ»، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخت ادامه این سریال را به حالت تعلیق درآورد تا تکلیف نسخه قاچاق روشن شود.

شایعاتی در خصوص قهوه تلخ
در پی نامعلوم بودن ادامهٔ فيلمبرداری مجموعه قهوه تلخ، بازار شایعه داغ شد، گفته میشد  بازيگران قراردادهای خود را فسخ كرده‌اند و قهوه تلخ(مجموعه ۲۶ به‌بعد) پخش نخواهد شد.
همین موضوع باعث شده تا شایعات بسیاری در مورد قهوه تلخ نظیر ورشکستگی برادران آقاگلیان به عنوان تهیه‌کنندگان سریال، اصرار بر نمایش ندادن مجموعه و لغو پروانه ساخت توسط  وزارت ارشاد ، افسردگی مهران مدیری و ... مطرح شود.

ادامه یا توقف روند قهوه تلخ
در اوایل اردیبهشت ماه 1391 ، پس از گذشت چند ماه سرانجام تکلیف مجموعه «قهوه تلخ» روشن شد، منابع خبری گزارش دادند، تهیه‌کنندگان مجموعه قصد دارند قسمت‌های جدید این سریال را بسازند. علی‌رغم برخی اخبار منتشر شده مبنی بر پایان «قهوه تلخ» در دو قسمت اخیر، سازندگان آن قصد دارند داستان را به روال قبل ادامه دهند.
در همین حال، مدیر کل دفتر همکاری‌های سمعی و بصری و نمایش خانگی نیز در این باره گفت: خوشبختانه با پی‌گیری‌های انجام شده عاملان نسخه قاچاق سری ۲۶ قهوه تلخ شناسایی و محاکمه شدند. این اتفاق در حالی بود که هیچ‌کدام از عوامل سازنده این مجموعه در این رویداد دخالتی نداشتند.
وی ادامه داد: در حال حاضر سازندگان این مجموعه با توجه به داشتن پروانه ساخت می‌توانند ادامه کار را بسازند و به منظور بازبینی در اختیار ما قرار دهند.
رجبی فروتن گفت: سازندگان «قهوه تلخ» مشکلی برای ادامه کار ندارند و می‌توانند به روال سابق به کار خود ادامه دهند.  

آخرین وضعیت سریال قهوه تلخ
 وفا ملک‌زاده، یکی از عوامل قهوه تلخ در گفت‌و‌گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، تصریح کرد: توزیع سری جدید «قهوه تلخ» از روز 10 اردیبهشت آغاز می‌شود و مثل سابق هر هفته سه قسمت از کار توزیع خواهد شد.
وی ادامه داد: اولین سری که بنا بر توزیع آن را داریم، سری 26 است که مدتی پیش به صورت قاچاق وارد بازار شده بود و در ادامه و هفته‌های بعد قسمت‌های جدید تولید و توزیع خواهند شد.
وفا ملک‌زاده توضیح داد: خشایار الوند و امیرمهدی ژوله در حال نگارش ادامه داستان قهوه تلخ هستند و هنوز مشخص نیست این داستان در چند قسمت به پایان برسد. تصویربرداری نیز هفته آینده با حضور همان بازیگرانی که پیش از این در سریال حضور داشتند، و از کاخ آغاز خواهد شد.

حرف پایانی
باوجود انتشار اخبار در خصوص قهوه تلخ اما هنوز جزییات کاملی از  ادامه کاراین سریال به صورت رسمی، رسانه ای نشده است به نظر می رسد باید منتظر بود تا با انتشار دو مجموعه 26 و 27 قهوه تلخ در هفته های آینده، تکلیف ادامه داستان، توسط کارگردان، نویسندگان وعوامل دست اندرکار مشخص شود، بدون شک در هفته های جاری، بازهم قهوه تلخ  شایعات و اخبار جدیدی را در سطح جامعه جاری میسازد، موضوعی که نشان از میزان تاثیرگذاری و محبوبیت این مجموعه طنز دارد.// 1020801










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا